معادن

در این وبلاگ اطلاعات مختلفی را در مورد معادن خواهید یافت.

معادن

در این وبلاگ اطلاعات مختلفی را در مورد معادن خواهید یافت.

« معدن کاری » به ۲۴ زبان دنیا!

 پارسی: معدن کاری 

انگلیسی: Mining 

عربی: التعدین  

چینی: 挖掘

هلندی: Mijnbouw 

فرانسه: Mines 

آلمانی: Bergbau 

یونانی: Εξόρυξη 

عبری: כרייה 

هندی: खनन 

مجاری: Bányászati 

ایرلندی: Mianadóireachta 

ایتالیایی: Minerario 

ژاپنی: マイニング 

کره ای: 채광 

نروژی: Mining 

لهستانی: Górnictwo 

پرتغالی: Mineração 

روسی: Добыча 

اسپانیایی: Minería 

سوئدی: Mining 

ترکی: Madencilik 

اوکراینی: Видобуток 

ولزی: Mwyngloddio

مطالعه پدیده های نوری

در نور ارتوسکوپی(Orthoscopic light): 

A- بدون استفاده از آنالیزور(نور طبیعی): 1-شکل 2-رنگ و پلئوکروئیسم 3-کلیواژ 4-رلیف 

B- با استفاده از آنالیزور(نور پلاریزه): 1-تشخیص ایزوتروپی از انیزوتروپی و کانی های اوپاک 2-تشخیص رنگ های تداخلی 3-تعیین بی رفرنژانس 4-خاموشی، انواع و اندازه گیری زاویه ی خاموشی(Extinction) 

طبقه بندی کانی ها (Minerals Classification)

تا به حال بیش از ۲۲۰۰ کانی مختلف شناسایی شده است. بسته به خواص فیزیکی و شیمیایی کانی ها آن ها را به ۹ دسته ی زیر تقسیم بندی می کنند. (هشت دسته ی اول کانی های غیر سیلیکاته اند.): 

۱) عناصر طبیعی (Native): مانند مس (Cu)، الماس (C)، طلا (Au)، پلاتین (Pt) و گرافیت (C) 

۲) اکسیدات ها، هیدروکسید ها و هیدرات ها: مانند هماتیت (Fe2O3) و گوتیت (FeOOH) 

3) سولفید ها و سولفور ها: مانند اسفالریت (ZnS)، گالن (PbS) و کالکوپیریت (CuFeS2

4) کربنات ها، نیترات ها و بورات ها: مانند کلسیت (CaCO3)، دولومیت (2(CaMg(CO3) و کلمانیت (CaB2BO4(OH)3.H2O) 

5) سولفات ها: مانند سلستین (SrSO4) و انیدریت (CaSO4

6) کرومات ها، مولیبدات ها و ولفرامات ها: مانند کرومیت (FeCu2O4)، ولفینیت (PbMoO4) و شئلیت (CaWO4

7) فسفات ها، ارسنات ها و وانادات ها: مانند آپاتیت ((Ca5(PO4)۳(F,OH,Cl) 

8) هالوژن ها (کلرید ها، یدید ها و فلوئورید ها): مانند نمک طعام یا هالیت (NaCl) و فلورین (CuF2)

9) سیلیکات ها: مانند اولیوین (Mg,Fe)2SiO4))، اسفن یا تیتانیت ((CaTi(SiO4)(O,OH,F)، بریل (Al2Be3)(Si6O18) و کوارتز (SiO2)

میلیاردر مکزیکی معادن طلا و نقره

 میلیاردر مکزیکی معادن طلا و نقره 

  

 

آلبرتو بیلرز گونزالز متولد سال 1933 فرزند رائول بیلرز با ثروت 7/5 میلیارد دلار هشتاد و سومین فرد ثروتمند دنیا و دومین فرد ثروتمند مکزیک و چهارمین فرد ثروتمند در آمریکای جنوبی است.
او مالک و رییس مجموعه شرکت های گروه بال (BAL) است. این گروه کنترل تعدادی از شرکت های بزرگ مثل «اینداستریاز پنیولز»، دومین شرکت کاوش معدن مهم مکزیک و نخستین تولیدکننده نقره دنیا،«ال پالاسیو دو اییرو»، یک فروشگاه زنجیره ای در مکزیکوسیتی، «گروه ناسیونال پرو وینسیکال» -تنها شرکت بیمه ای است که مالکیت آن کاملا مکزیکی است (با بیش از 20 درصد سهم بازار)- و بنگاه سرمایه گذاری مالی «گروه پروفوتورو» را در دست دارد. او عضو هیات مدیره شرکت تولید بطری «فمسا» نیز هست. گروه بال همچنین مالک کسب و کارهای دیگر مربوط به خدمات مالی، کشاورزی، فرآوری مواد غذایی و گاوبازی است.
آلبرتو بیلرز همچنین رییس هیات مدیره ITAM، یکی از بهترین مراکز تحصیلات تکمیلی و پژوهشی مکزیک است. پدر آلبرتو، رائول بیلرز (1895-1967)، این امپراتوری کسب و کار را در سال 1946 در مکزیک بنا کرد.
آلبرتو بیلرز در 35 سال گذشته رییس انجمن فرهنگی مکزیک و رییس هیات امنای ITAM بوده است. ITAM تحت رهبری او تبدیل به یکی از بااعتبارترین دانشگاه های آمریکای لاتین شده است. این دانشگاه در سال 1999 به بیلرز به خاطر مشارکت در توسعه اجتماعی، تحصیلی و شغلی مکزیک، دکترای افتخاری اعطا کرده است. بیلرز از طریق این موسسه شکل بخش مالی را در مکزیک تغییر داده است.
آلبرتو بیلرز در سال 1951 اولین پست شغلی خود را در بانک تجارت مکزیک به دست آورد. او در این بانک مسیر رشد خود را پیدا کرد و توانست به جایگاه مدیر شعبه برسد. آلبرتو در سال 1957 با افتخار از ITAM و در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. او یک سال بعد به دپارتمان فروش شرکت موکتزوما وارد شد و به عنوان نماینده فروش مشغول به کار شد و به سرعت به مقام مدیر فروش ناحیه شهری ارتقا پیدا کرد. بیلرز همچنان به پیشرفت خود ادامه می داد و در پست های شغلی مختلفی در این شرکت در حوزه های مختلفی مشغول به کار شد. او در سال 1964 و در سن 31 سالگی به مقام مدیرکل و در سال 67 به مقام رییس هیات مدیره دست یافت. بیلرز از سال 1962 عضو هیات مدیره پنیولز بوده و از سال 1967 نیز به جای پدرش رییس این شرکت شد. این شرکت یکی از تولید کنندگان پیشتاز طلا، نقره، سرب و روی در آمریکای لاتین است. این شرکت مهمترین کسب و کار بیلرز و مهمترین منبع ثروت میلیاردی او است.
آلبرتو بیلرز همچنین در سال 1964 مدیرکل شرکت ال پالاسیو دو اییرو، بااعتبارترین فروشگاه زنجیره ای در مکزیک شد. این شرکت در حدود سال 1890 تاسیس شد و در حال حاضر 10 شعبه دارد که هفت شعبه آن در مکزیکوسیتی است.
ال پالاسیو دو اییرو اولین فروشگاه زنجیره ای در مکزیک است. این فروشگاه زنجیره ای در سال 1963 به گروه بال پیوست. بیلرز در این شرکت برنامه ساختاردهی مجددی را اجرا کرد که باعث رشد و موفقیت کنونی این شرکت شد. بیلرز از سال 1973 تا 1977 عضو کمیته مشاور بانک چیس منهتن بود. در آن زمان رییس این بانک راکه فلر بود. بیلرز همچنین از سال 1967 یکی از اعضای شورای تاجران مکزیک بوده است.
آلبرتو بیلرز شرکت های مکزیکی مختلفی را تاسیس کرده است. او در حال حاضر مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه گسترده ای از شرکت های مکزیکی تحت نام شرکت گروه بال است. این گروه که فروش آن از 9 میلیارد دلار در سال فراتر می رود، یکی از متنوع ترین شرکت ها در مکزیک است و در بسیاری از بخش های صنعت که در آن فعالیت دارد، جزو پیشتازان بازار است. بیلرز گروه بال را از طریق برندهایی از صنایع مختلف (تجاری و خدمات مالی) که در زندگی روزمره مردم حضور دارد، ساخته است. او به خاطر فعال نگه داشتن و هماهنگ کردن شرکت هایش به طور همزمان، با دادن قدرت اختیار به آنها، شهرت دارد و مدیری منحصر به فرد است. بخش های اصلی گروه بال شامل بخش تجاری، استخراج و متالورژی، مدیریت مالی، بیمه، خدمات بازنشستگی، کشاورزی، پزشکی و موسیقی است.
در سال 1982 رییس جمهور مکزیک خوزه لوپز پورتیلو اقتصاد کشور را به سمت ملی شدن برد و در نتیجه بیلرز بانک کرمی را که یکی از بانک های مهم مکزیک بود از دست داد، اما بیلرز هرگز کشور را ترک نکرد و همچنان به سرمایه گذاری ادامه داد. او اعتقاد دارد بهترین سرمایه گذاری، عشق به مکزیک است. او همچنین به تاریخ که به او کمک کرده روند توسعه بشر، اقتصاد و دانش کنونی را بفهمد، علاقه دارد.